• شنبه ٢٧ آبان ١٤٠٢-١٢:١٩
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٩٢٧
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران خبر داد:

تکمیل ۷۱۹ پروژه توسعه محلی در پایتخت/ ۹ منطقه در وضعیت سبز قرار دارند

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۷۱۹ پروژه توسعه محلی در مناطق ۲۲ گانه پایتخت طی هشت ماه اخیر به طور کامل به اتمام رسیده که آمار خوب و قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با شهر، با بیان اینکه هفته گذشته جلسه‌ای با شهردار تهران در خصوص کنترل پیشرفت فیزیکی عملکرد و پروژه‌های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیته بودجه، در سرفصل بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مناطق و امور زیربنایی در هشت ماه ابتدایی سال به طور متوسط ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به ثبت رسیده است.
وی از عملیاتی شدن ۶۶ درصد از پروژه‌های توسعه محلی پایتخت در سال جاری، خاطرنشان کرد: ۷۱۹ پروژه توسعه محلی در هشت ماه اخیر به طور کامل به اتمام رسیده که آمار خوب و قابل توجهی است.
مظفر با بیان اینکه ۲۵ درصد از پروژه‌ها نیز در حال اجراست، یادآور شد: ۹ درصد از پروژه‌ها شامل ۹۹ طرح پیشرفت فیزیکی نداشته‌اند و هنوز آغاز نشده‌اند و شهرداری باید توضیحات لازم را در خصوص علت اجرایی نشدن این طرح‌ها ارائه دهد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا همچنین تصریح کرد: در رابطه با پبیشرفت فیزیکی تمامی مناطق و آمار مقایسه‌ای عملکرد آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بررسی‌هایی صورت گرفته است.
وی با اعلام اینکه برخی مناطق در سطح یک و وضعیت سبز قرار گرفتند و عملکرد آنها نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است، گفت: برخی مناطق در سطح متوسط و وضعیت زرد و برخی دیگر نیز در وضعیت قرمز و سطح پایین قرار دارند.
مظفر ادامه داد: مناطقی که در پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها مثبت عمل کرده‌اند، شامل مناطق ۱، ۲، ۵، ۷، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۱ است و پیشرفت در این مناطق، عدد بالاتر از ۵۰ درصد را نشان می‌دهد.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران با اشاره به مناطق برتر در رشد عملکردی نسبت به مدت مشابه سال قبل، یادآور شد: مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۱۳ و ۱۴ نسبت به عملکرد مشابه سال قبل خود بالاترین رشد را داشته‌اند.
وی افزود: بیشترین پروژه‌های آغاز نشده به مناطق ۶، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۰، ۲۲ اختصاص دارد و این مناطق باید توجه کنند که سریعتر این پروژه‌ها آغاز شود؛ البته ممکن است دلیل پیشرفت فیزیکی صفر، وابستگی‌های نهادی و هماهنگی‌های بین بخشی باشد اما بنده در تمام جلسات صحن شورا در رابطه با تک تک پروژه‌ها تذکر خواهم داد.

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: